ပံုရိပ္မ်ားရဲ့ဖြဲ႕စည္းပံုသဘာ၀

Graphics ပံုရိပ္မ်ားကိုအဓိကအပိုင္းႏွစ္ပိုင္းအေနနဲ့ခြဲျခားႏို္င္ပါတယ္။

၁) Vector Graphics မွာ ပံုေတြကို Line , Arc ေတြနဲ့အရင္ဆံုးေဘာင္လိုင္းေလးေတြကိုစဆြဲပါတယ္။ ဒီလိုေဘာင္လိုင္းေလးေတြကို Stroke လို့ေခၚပါတယ္။ ျပီးရင္အတြင္းပိုင္းကို အေရာင္ျခယ္တဲ့အခါ Fill Algorithm တစ္ခုခုသံုးပါတယ္။ ဒီ process ကိုလည္း Fill လို့ေခၚပါတယ္။ ဥပမာအနီေရာင္ rectangle တစ္ခုကို ေဘာင္အနက္ေရာင္သံုးရင္ ဒီလိုျမင္ရမွာပါ။ ပံုကို ၾကည့္ပါ။ Vector Graphics ေတြကေတာ့ ဥပမာ AutoCAD file ေတြ Illustrator, Coreal Draw file ေတြပါပဲ။ သူတို့ေတြရဲ့ အားသာခ်က္က zoom အက်ယ္ၾကီးခ်ဲ႕လဲ ပံုဟာၾကည္လင္ျပတ္သား ေနမွာပါ။

၂) Raster Graphics ကေတာ့ Pixel (Picture Element) လို့ေခၚတဲ့ အမႈန္ေလးေတြနဲ့ဖြဲ႕စည္းထားတာပါ။ အဲဒီေတာ့ပံုတစ္ပံုမွာပါ၀င္တဲ့ pixel အေရအတြက္မ်ားေလ quality ေကာင္းေလ zoom အက်ယ္ၾကီးခ်ဲ့ၾကည့္ႏိုင္ေလပါပဲ။ အဲဒီ pixel ေတြဟာတစ္လက္မအတြင္းမွာဘယ္ေလာက္ အေရအတြက္ပါလဲဆိုတာကိုေတာ့ Resolution လို႕ေခၚပါတယ္။ ဥပမာ ပံုတစ္ပံုရဲ့တစ္လက္မအတြင္းမွာရွိတဲ့ pixel ေတြဟာ ၁၀၀ ရွိတယ္ဆိုရင္ Resolution 100  dpi / ppi (dot per inch) or  (pixel per inch ) ရွိတယ္လို့ေခၚႏိုင္ပါတယ္။ JPEG ,GIF , BMP စသည္ျဖင့္ file name ေတြနဲ့ရွိ တာေတြအားလံုးဟာ Raster အမ်ိဳးအစားေတြပါပဲ။

Photoshop softwareဟာအဓိကအားျဖင့္ raster editing softwareအမ်ိဳးအစားပါ၊ပံုရိပ္ေတြကို pixel မ်ားအသြင္ျဖင့္အလုပ္လုပ္ေပးတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ file new ေခၚျပီးအသစ္စလုပ္တဲ့အခါမွာ resolution ဘယ္ေလာက္လဲ ဘယ္ႏွစ္လက္မယူမွာလဲဟာအေရးၾကီးပါတယ္။ တကယ္လို့ ၆ လက္မ ၄ လက္မ file တစ္ခုကို resolution 100 နဲ့အလုပ္လုပ္မယ္ဆိုရင္ pixel အေရအတြက္ဟာ အလ်ားလိုက္ ၆၀၀ နဲ့ေဒါင္လိုက္ ၄၀၀ ရွိမွာေပါ့။